tiistai 2. huhtikuuta 2013

Tiistai ja kasa koulujuttujaaa

Tää päivä alko kyllä ihan päin persettä. Heräsin taas aamuyöstä sairaaseen pääkipuun ja valvoin siitä sitte aamukaheksaan. Sit nukahdin ja yheksän aikaan lastenkodin johtaja tulee ryminällä mun huoneen ovesta sisään ja huutaa, että "HERÄTYS !" Siinä sitte heräämisen jälkeen aamukahvit naamaan ja hyvä etten tukehtunu juodessani sitä kahvia, kun tää johtaja koputtaa kovaäänisesti tohon mun ovee ja kysyy, että "Unohdin kysyä, että tykkääthän Aamupalajuustosta ?" Hah, rupes kyllä kieltämättä naurattaan, kun raukka oli niin reppanan kuulonen kysyessään tollasta.. :d 

Siitä sitte aamusta iltaan asti aika menikin koulujuttujen parissa. Mulla on meinaa ihan mukavasti noita kokeita jääny tekemättä, ku olin siä Tayssissa. Ja nyt kun en oo päässy kouluun, niin niitä on kertyny vielä lisää.. Mantsa, äikkä, yhteiskuntaoppi, ruotsi, enkku, terveystieto ja vitusti liikaa matikan kokeita. Mutta tänään päällimmäisenä on toi yhteiskuntaoppi. Tavotteena ois edelleen yli ysin keskiarvo päättötodistukseen. Nyt täytys vaan saada noista kokeista hyvät numerot. Ja sit kans pitäis järjestää mulle se taksikyyti, että pääsisin siellä koulussaki näyttään naamaani. Alkaa pikkuhiljaa kyrpiin olla vaan täällä laitoksella päivät pitkät neljän seinän sisällä. Ois niin huikeeta nähä kavereitaki pitkästä aikaa koulussa..

Vittu illemmalla palo niin hermo yhteen tyyppiin täällä. Se on 13-vuotias poika ja käyttäytyy ku mikäki uhmaikänen lapsi. Sille ei käy mikään ja kaikki pitäs tehä niinku se haluais. "Ei käy, en halua, mulle käy vaan toi, joo ei mun tarvi oottaa, ei mua kiinnosta, ei mun tarvi tehä tollasta, ei mua voi kukaan pakottaa, mää oon vaan paras kaikessa." Ja hohhoijaa, että on raivostuttavaa.. No joo, ehkä se parin vuoden päästä tajuaa, et kuinka vitun lapsellinen se on ollu.. :)



-

Mua oltiin salakuvattu, kun olin nukahtanu kesken lukemisen..  









Voihan työmarkkinajärjestöt sanon minä.. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti